Felix Petrescu (Waka X) şi Valentin Toma (Quewza), cei doi timişoreni care sunt cunoscuţi melomanilor graţie materialelor discografice editate sub numele de Makunouchi Bento, au lansat recent un nou EP care poartă numele de „Lighthouse Strories”. Povestea acestui material discografic este redată de cei doi protagonişti sub forma unei poveşti.

„În misterioasa vară a anului 1999, cei doi puştani de la Makunouchi Bento, elevi pe vremea aceea, au ajuns într-o tabără de vară împreună. Tabăra se ţinea într-un far dezafectat, undeva pe lângă Bergen, în Norvegia. Farul nu era făcut din ciment sau cărămidă cum te-ai gândi, ci din pipe vechi, ieşite la pensie, donate de marinari din toată lumea. Era un far fără pereche: un far care la fiecare adiere de vânt împrăştia arome exotice de tutun din toate colţurile pământului şi fluiera ca un grup sănătos de marinari la vederea unei blonde. Era un far care spunea poveşti fără încetare, o invenţie complexă născătoare de aventuri nemaiauzite pentru toţi cei care ştiau să asculte. De la acest far am cules şi cele trei poveşti spuse în acest EP. A durat mult să ni le amintim şi să le împărţim cu voi dar odată cu orice poveste vine şi o responsabilitate: poveştile de la far umblă cu un blestem în coadă. Un blestem asumabil şi absolut rezonabil: fiecare creatură care aude povestea până la capăt e obligată să transmită povestea în continuare la cel puţin 6 persoane (e foarte probabil ca blestemul acesta să fie doar o legendă a taberei, scornită şi perpetuată de minţi tinere şi naive, dar noi nu am dorit să riscăm). Cine nu răspândeşte povestea suferă o soartă groaznică: nu mai poate intra în apă în viaţa lui şi nu mai poate fluiera. Astfel, presupunem noi că sfârşeşte ursuz şi puturos, fără prieteni şi fără tainica bucurie a fluieratului sub duş“, spun cei doi muzicieni timişoreni.

Waka X şi Qewza au devenit cunoscuţi atât datorită materialelor lor discografice cât şi datorită reprezentaţiilor de „rescoring“ ale unor filme mute, printre care se numără şi cele pentru pelicula „Aventurile prinţului Ahmed”. Trupa Makunouchi Bento a apărut în anul 2001, iar de-a lungul anilor a realizat o sumedenie de colaborări atât alături de artişti autohtoni cât şi străini. „Noul nostru material discografic vine după o pauză mai lungă de release-uri. Am revenit la un sound ceva mai ritmat cu teme de chitară (ce n-am prea folosit în general), e mai electroacustic, poate o poartă mai accesibilă spre discografia noastra măricică şi diversă. Are o tentă mai jazzy – sau pseudo-jazz. E primul EP pe care-l lansăm pe o sumă modică, nu gratis – dar îl oferim gratis tuturor celor ce-l share-uie pe Facebook sau îl promovează. Coperta e realizată de un prieten argentinian, game developer cu care colaborăm să-i facem muzica pentru un joc“, ne-au declarat cei doi timişoreni. Piesele albumului Lighthouse Stories se pot asculta aici.